لطفاً شکیبا باشید.

طراحان معروف دنیا

معرفی چند طراح کاغذ دیواری و متریال های دکوری و صنعتی معروف در دنیا

مراس دکور

 

کریم راشید

www.MerasDecoration.ir

 

در میان طراحان بین المللی، کریم راشید نوعی ستاره پاپ است. تا به امروز طرحهای او بیش از 300 جایزه بین المللی دریافت کرده است.

بسیاری از اشیائی که او طراحی نموده است اکنون در موزه های مهم دنیا به نمایش گذاشته شده اند.

این طراح که دارای تبار مصری-انگلیسی است و در نیویورک زندگی می کند اولین کلکسیون کاغذ دیواری خود را برای ماربورگرتاپتنفابریک در سال 2004 ایجاد کرد.

مجله تام کریم راشید را به عنوان معروف ترین طراح صنعتی در کل قاره امریکا توصیف کرده. مصاحبه ای با کریم راشید کریم راشید یکی از شاخص ترین طراحان امروز است.

او بیش از 3000 محصول تولید شده، جوائز بیشمار و حتی دارای لیست رو به افزایشی از همکاری با شرکت ها، برپایی نمایشگاه ها، طراحی رستوران ها، بانک ها و خودروها می باشد. او یک طراح مرموز با سلیقه ای بی نظیر است.

زیبایی شناسی وی جسورانه و در صدد شکستن مرزهاست. همین وی را به طراحی بی بدیل و منفرد تبدیل کرده است.

- آیا شما نام مستعار نیز دارید؟ اگر جوابتان مثبت است، آن را چگونه به دست آورده اید؟ - من به عنوان "شاهزاده پلاستیک" شناخته شده ام. من از پلاستیک در بسیاری از کارهای خود استفاده کرده ام، چرا که خصوصیات این ماده شگفت انگیز است. پلاستیک بادوام، نرم و قابل انعطاف و می تواند کاملا راحت باشد.

با توجه به تکنولوژی های جدید در روش های قالب ریزی، من می توانم فرم های ارگانیک و متفاوتی خلق کنم که قبلا وجود نداشته اند. پلاستیک ها همچنین کمک می کنند تا محصولات من هر چه بیشتر در بازار فروش وارد شوند.

- شما در زمینه های بسیاری از طراحی مانند طراحی محصول، طراحی داخلی و طراحی هویت سازمانی فعالیت نموده اید.

عاشق کدامشان هستید؟

- نمی توانم یکی را به دیگری ترجیح دهم. من عاشق فضایی هستم که تأثیری آنی بر زندگی مردم می گذارد. چه وقتی که برای فضای بیمارستان طراحی می کنم چه وقتی برای یک فضای عمومی، می دانم که تعداد زیادی از مردم به محصولات من دسترسی دارند و نه تنها آنها را می بینند، بلکه به لحاظ فیزیکی در آن فرو می روند.

من این قدرت را دارم که بر زندگی اجتماعی مردم تأثیر بگذارم چه زمانی که برای آسایش آنها در فضای اختصاصیشان طراحی می کنم، چه زمانی که برای ارتباطات انها طراحی می کنم و چه زمانی که برای یک تعطیلات لذت بخش طرحی ارائه می دهم.

من شادمانی بی حدی از طراحی به دست می آورم چرا که هر موضوعی پتانسیل این را دارد که با مصرف کننده ارتباط برقرار کند و حس لذت را در زندگی روزمره آنها ایجاد نماید.

خلاقیت شما ریشه در کجا دارد؟ من در یک خانواده خلاق به دنیا آمدم. پدرم، فردی هنرمند بود که همه چیز طراحی می کرد. از مبلمان گرفته تا لباس و طراحی برای فیلم وسینما. او پرسپکتیو را وقتی خیلی جوان بودم به من آموخت و به من یاد داد که می توانم همه چیز طراحی کنم و تمام ویژگی های دنیای فیزیکیمان را لمس نمایم.

- چگونه چیزهایی که الهام بخش برای شما هستند پیدا می کنید؟

- من به ماورای طراحی و معماری نگاه می کنم. هر چیزی می تواند الهام بخش برای طراحی باشد. این به نحوه دید شما به جهان ارتباط دارد. دوران کودکی من، آموزش هایی که دیده ام، آموزگارانم، پروژه هایی که روی آنها کار کرده یا کار می کنم، شهرهایی که به آنجا ها سفر کرده ام، کتاب هایی که خوانده ام، نمایشگاه هایی که دیده ام، آهنگ هایی که شنیده ام، هرگونه بو، مزه، صدا و هر چیز که احساس کرده ام برای من منبع الهام هستند.

- شما لیست بلند بالایی از محصولات دارید که خود طراحی کر ده اید و یا باعث پیشرفتش شده اید. کدامیک باعث افتخار شماست و بهترین لحظات را برایتان ایجاد کرده است؟

- فقط مربوط به یک لحظه نبوده. ولی بهترین آنها مربوط به طراحی Garbo و صندلی Oh Chair است که به دهه 90 بر می گردد. من بسیار خوشحال و راضی می شوم وقتی می بینم که طرح هایم به شکل محصولی واقعی در می آیند و دارای کیفیت بالا، سودمندی و در برگیرنده نکات متغیر در طول زمان هستند.

یکی دیگر از کارهایی که واقعا از آن لذت بردم هتل سمیرامیس در آتن بود که حس شگفت انگیزی در من ایجاد کرد. من امسال 37 جایزه برده ام و اخیرا طرحم برای طراحی داخلی Hall Of Fame پذیرفته شده است. اما من منتظر این هستم که سال جدید چه چیزی برایم خواهد آورد. ما به تازگی کار هتلی در برلین را به اتمام رسانیده ایم و به زودی طراحی ایستگاه مترویی در ناپل را کامل خواهیم کرد.

سمبل های کریم راشید - شما تعدادی سمبل منحصر به خود دارید که با دیدن آنها، هر کس یاد کریم راشید می افتد. حتی آنها را روی پوستتان خالکوبی کرده اید.

معانی آنها چیست و از کجا آمده اند؟ - آنها هیروگلیف های من هستند! من حدود 55 سمبل را در طول 13 سال درست کرده ام. هر کدام دارای معنی هستند. من آنها را Karimagologos می نامم! در کتابی که نوشته ام، معانی آنها را توضیح داده ام. من عمدا از آنها استفاده نمی کنم بلکه به طور ناخودآگاه در طرح هایم خود را نشان می دهند. من 12 تتو در بدنم دارم که هر کدام از شهرهای مختلفیست که دیده ام، توکیو، نیویورک، شیکاگو و...

- پیش زمینه خانوادگی شما به لحاظ تاریخی بسیار غنی است. اما من نوستالژی کمی در کارهایتان می بینم. زیبایی شناسی آثار شما از کجا نشات می گیرد؟

- در قرنی که زندگی می کنیم مردم علاقه یه حفاری گذشته دارند حتی بیشتر از دهه 80 وقتی پست مدرنیسم ایجاد شد. هر چه زمان می گذرد ما گذشته را بیشتر جستجو می کنیم تا از هر چیزی پرده برداریم. خوب یا بد، ما باید به آینده نیز نظر داشته باشید تا بتوانیم نوآوری کنیم.

- وقتی می خواهید طراحی و ایده پردازی کنید تمایل دارید در خلوت خود این کار را انجام دهید یا آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و از نظراتشان مطلع شوید؟

- من ابتدا به تنهایی ایده پردازی را شروع می کنم. سپس آن را به میان تیم می آورم تا تغییرات را روی آن شروع کنیم و مدل سازی سه بعدی آن را انجام دهیم. من اسکچ های زیادی می زنم، به خصوص وقتی در خانه هستم یا با هواپیما در حال سفرم. دوست دارم به تنهایی و در حالی که موسیقی پخش می شود طرح های ابتدایی را بزنم. ولی بعد پروسه طراحی شروع می شود و من باید با مشتری و مصرف کننده و نیازهایشان در ارتباط باشم.

- شما چگونه دنیا را تغییر می دهید؟

- من فکر می کنم هر هنرمند و طراحی دوست دارد کاری فرهنگی انجام دهد و من همیشه روی این مساله وسواس داشته ام که تأثیری واقعی بر زندگی مردم ایجاد کنم.

حتی وقتی یک پسر بچه چهار ساله بودم وقتی خانه ای می کشیدم همیشه دوست داشتم تغییری در آن بدهم.

. مثلا در طرح در یا پنجره ها و اینگونه می دانستم که دوست دارم طراح بشوم. به غیر از این، من خودم را یک هنرمند می دانم تا صرفا یک طراح صنعتی. چرا که همواره می خواهم چیز جدیدی خلق کنم و به جهان ارائه دهم. من همچنین معتقدم که دنیای ما بسیار پیچیده است و هیچ وقت با دید تخیلی یک فرد، آرمان شهر نخواهد شد. و البته هیچ وقت دید خود را به کسی تحمیل نمی کنم، فقط به انسان ها کمک می کنم که احساس بهتری از زندگی خود داشته باشند. - به عنوان آخرین سوال،

رنگ مورد علاقه شما چیست و چرا؟

- صورتی. صورتی برای من یک سفید بسیار خوشبینانه است! صورتی انرژی بخش، درخشنده و جذاب است. صورتی جنبه های متنوعی از احساسات مختلف را در افراد بر می انگیزد.

. صورتی یک سیاه جدید است!

 

وب سایت: karimrashid.com

 

 

لوئیجی کولانی

www.MerasDecoration.ir

 

لوئیجی کولانی یک طراح مشهور بین المللی و برنده جوایز زیادی است.

او همچنین یک پیشتاز در دانش بیونیک است که عبارتست از ایده گرفتن از طبیعت. درونمایه اصلی کلکسیون اولیه او برای ماربورگ در سال2007 آب بود، که مایه حیات تلقی می شود.

1928: تولد در برلین. پدر او از اهالی شهر مادولین در نزدیکی سنت موریتز واقع در سوئیس بود.

1946: تحصیل در رشته مجسه سازی آکادمی کانست برلین.

1948: تحصیل در رشته ایرودینامیک در دانشگاه سوربن پاریس.

1953: رئیس گروه پروژه "مواد جدید" در مک دانل داگلاس کالیفرنیا.

1954: دریافت جایزه گلدن رز در شهر جنوا برای طراحی ویژه فیات، مبتکر طرح های فیات در سال های آتی.

1957: اولین ماشین مسابقه به نام کولانی آلفا که دور نوربورگرینگ به حرکت درآمد و کمتر از 10 دقیقه به خط پایان رسید. در حال حاضر در موزه مارتینی روسو است.

1958: شرکت در مسابقه هاوایی با قایق دو بدنه.

1959: ساخت اولین ماشین مسابقه بدون سازه داخلی (مونوکوک): بی ام و 700.

1960: ساخت اولین ماشین های کیت به نام های ماشین های 1700 و کولانی جی تی.

1965: موفقیت جهانی با طراحی وسایل منزل: آسکو، فریتز هانسن، کور و

Kusch+Co 1966: - ریاست تیم زبده ترین طراحان هارکوتن کسل در نزدیکی ساسنبرگ در آلمان. - موفقیت جهانی با کار برای شرکت های معتبر و ایجاد نمایشگاه هایی در سراسر جهان.

1969: طراحی آشپزخانه فضایی Satellite kitchen آشپزخانه فضایی آشپزخانه ماهواره ای کولانی

1972: اولین ارتباط با شرکت های ژاپنی.

1973: - اولین سفر مطالعاتی به شرق دور.

ژاپنی ها به توانایی های کولانی پی بردند. - دعوت 5 شرکت برای ایجاد مرکز طراحی کولانی در ژاپن. طراحی رزنتال تی پات دراپ در موزه کوپر هویت در نیویورک.

1976: ساخت اولین هواپیمای تفریحی پلاستیکی با موتور وانکل: فن لاینر

Fanliner). 1978): انقلابی در ساخت کامیون، هواپیما، ماشین و کشتی در نمایشگاه های جهانی.

1981: ثبت رکورد جهانی اقتصاد کولانی 2CV با مقدار 1.7 لیتر برای هر 100 کیلومتر.

1982: اسباب کشی به ژاپن.

1983: پروفسور در توکیو ژاپن.

1984: برترین طراح صنعتی ژاپن در نمایشگاه اوتارو با طراحی بدنه 60 متری

1985: طراحی روبات تئاتر؛ بر ترین در جهان در نمایشگاه تسوکوبا در توکیو.

1986: - جایزه گلدن کمرا برای طراحی کنون تی 90. - ثبت جهانی موتورسیکلت کولانی در ایتالیا. - تأسیس شرکت طراحی کولانی در برن سوئیس.

1987: - نمایشگاه کولانی در مرکز پمپیدو در پاریس. - طراحی ماشین برای شرکت مزدا ژاپن. - طراحی خودکار برای شرکت پلیکان آلمان.

1988: - افتتاح شعبات تولوز و برمن. پروفسور موسسه هوشول فور گشتالتونگ در برمن.

- تهیه مقدمات رکورد سرعت زمینی، آبی و هوایی در سطح وسیع و رکوردهای اقتصادی جهان در اوتا آمریکا.

1989: طراحی هدفون های سونی در موزه هنر مدرن نیویورک. احداث کمپانی بازرگانی ای. جی. کولانی در زوریخ سوئیس.

1990: - نمایشگاهی در موزه ماشین پاریس. - طراحی و عرضه یونیفرم های جدید هواپیمایی سوئیس.

1991: - خلق قاب های عینک و مجموعه جواهر آلات. - ثبت رکورد جهانی با فراری کولانی در سالت لیک اوتا در آمریکا. موس Sicos موس برای شرکت

Sicos 1992: - طراحی موس کامپیوتر برای شرکت سیکوس. - خلق انواع لوازم آرایش کولانی.

- امضاء قرارداد با بزرگ ترین شرکت زنجیره ای کامپیوتر VOBIS اروپا واقع در آلمان.

1993: عرضه عینک های صحرایی کولانی. نمایشگاه مرکز خرید در سوئیس.

1994: - دریافت جایزه کامپیوتر سال 1994 برای کامپیوتر های اسکرین وبیس کولانی. - همکاری با کارل زیس جنا.

1995: - آغاز به کار شعبه جدید شرکت طراحی کولانی در کلن آلمان.

- طراحی برای بسیاری از شرکت های مطرح در زمینه صنعت ساختمان و سازه.

- دعوت سفیر چین به شانگهای برای صحبت درباره پروژه های آینده.

- دریافت نشان پروفسور از دانشگاه تونجی، مطرح ترین دانشگاه شانگهای.

1996: - طراحی وسائل اداری برای شرکت گراهل در میشیگان آمریکا. - عرضه پروژه معماری به نام بیو سیتی به شانگهای چین.

1997: - طراحی پیانو پگاسوس برای شیمل، معروف ترین سازنده پیانو. - آغاز به کار اولین نمایشگاه طراحی با شرکت 30 مرکز خرید در آلمان. پیانو پگاسوس پیانو پگاسوس برای شرکت شیمل

1998: - آغاز طراحی پروژه بانک ترمینال، یکی از مطرح ترین سازندگان کامپیوتر. - طراحی میکروسکوپ و دوربین عکس برداری جدید در شعبه شانگهای شرکت کولانی. - طراحی بطری آب کارولینن برونن در آلمان.

1999: - عرضه نسل جدیدی از دوش (دوش حمام) برای شرکت آلمانی دوسار. - پروژه لوازم کوش+کو در آلمان. - طراحی نوع به خصوص قوری های "دراپ" برای شرکت رزنتال، مطرح ترین سازنده ظروف چینی در آلمان. دوش حمام دوسار دوش برای شرکت دوسار

2000: - معماری مدل هیومن سسیتی برای ام دبلیو انرژی ای جی منهایم در آلمان. - عرضه قاب های عینک کولانی در نمایشگاه عینک در شهرهای میلان، پاریس و لاس وگاس.

2001: - طراحی میکروسکوپ و دوربین عکس برداری جدید (برای سیگال) در شعبه شانگهای کولانی. - طراحی 6 نمایشگاه مرکز خرید (گروه های ای سی ای) در آلمان. - خلق تقویم کولانی بای شرکت کاسترول آلمان.

2002: - طراحی بطری جدید توسط والسر، مطرح ترین کمپانی آب های معدنی سوئیس (کوکا کولا در سال 2002 بدان دست یافت).

- شروع سفر نمایشگاهی به بیش از 25 مرکز خرید (تا سال 2004) توسط گروه ای سی ای. - احداث مطرح ترین موزه طراحی جهان در شهر پیناکوتک در مونیخ آلمان (در بردارنده بسیاری از طرح های کولانی). ارائه کامیون جدید کولانی توسط اسپیتزر سیلو در آی ای ای در هانوفر آلمان.

2003: - طراحی یونیفرم های پلیس هامبورگ آلمان. طراحی هواپیمای تی تی 62 برای اچ پی ارکرفت: بیش از 40 جت تجاری تا به حال به فروش رسیده است. - طراحی ماشین های آینده: اسپیداستر شارک.

2004: - سخنگو ویژه و مهمان در اجلاس اقتصاد جهانی (WEF) در داوس سوئیس. - خلق کادوهای ظروف چینی (کاپاچینو، اسپرسو و لیوان یا ماگ).

- پروژه لایف آن بورد برای شرکت خودروسازی ولوو - طراحی خانه برای شرکت هانس هاوس آلمان.

2005: - بررسی در طراحی هواپیمای مسافربری با گنجایش 1000 مسافر. - بررسی بر ساخت رباتی به شکل کودک. - تکمیل مجموعه 140 مجسمه ورزشکاران بازی های المپیک در پکن. - شرکت در نمایشگاه آلمان در ژاپن در سال های 6-2005 با عنوان "بازگشت کولانی به ژاپن" در موزه کنست

- طراحی مربوط به مؤسسه فن آوری کیوتو. کامیون - کولانی کامیون فوق مقاوم در برابر جریان هوا

2006: - تکمیل فوق کامیون کولانی با کاهش فوق العاده مقاومت هوا. - سخنرانی کولانی در نانسی هال در کالسروهه به همراه کریم رشید. - سخنرانی در "هفته طراحان توکیو" در توکیو

2007: - برنده جایزه Grand Prix du Design توسط ئر فستیوال Grand Palais پاریس - برنده جایزه طراحی FX Lifetime Contribution با عنوان ترجمه طبیعت

2008: افتتاح دفتر طراحی در شهر بیهای در چین (بیهای به عنوان سریع ترین شهر در حال رشد از سال 2006 تا 2020 پیش بینی شده است)

تعریف طراحی از نگاه لوئیجی کولانی:

- طراحی شیوه قانونمندی است که طراح باید طی مراحل متوالی به پاسخ در قبال نیاز دست یابد.

- زمانی که به طراحی های دست بشر نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که تمام سازه های فوق العاده ای که بشر ساخته است در مقابل تار عنکبوت ارزشی ندارد. با چنین نقطه نظری است که می توان به طبیعت نگاهی عالی تر انداخت. برای طراحی در استودیو در ابتدا باید به طبیعت نگاه اندازیم که جواب سؤالات چندهزاره انسان ها را در خود دارد. لوئیجی کولانی طی 5 سال اخیر طراحی جسور بوده است. او با طراحی پیش طرح های مبتکرانه خود به آرمان شهری می اندیشد که هنوز بسیاری از آنها احتمال خلق شان نمی رود.

در دنیایی که دهه هاست طراحی را با قانون و قاعده ها در هم آمیخته اند کولانی شیوه خود انتخاب نموده، دوره رنسانس طراحی را پشت سر گذاشته، تمامی قواعد را درهم شکسته تا تصویری بسازد از آینده ای که می توان طراحی نمود. شاید بدین دلیل باشد که اکنون در تمامی جهان به نظرات او نگاهی دوباره شده تا تفسیر دگرگونه ای از آن یابند.

راس لاوگرو و کریم رشید از جمله طراحان نسل جدیدی هستند که با نگاهی به آنچه کولانی نموده معتقدند اگر قرار بر این است تا طراحی کل نگر باشد و نگاهی به موجودات زنده داشته باشد، آناتومی، فن آوری و شکل های 3 بعدی باید پایه طراحی امروز گردند.

لاس لاوگرو گفته است: "کولانی به عنوان تأثیرگذارترین طراح صنعتی قرن بیستم جایگاه ویژه ای دارد. او رویاها را از مرز مکان و تکنولوژی به مرز واقعیت برده است. در زمانی که طراحی صنعتی مقبولیت و ضمانت جستجو می کرد او هنر و طراحی ارگانیک را در هم آمیخت. او توانست با روش های آرمانی خود انسان را به ماشین پیوند زند. زمانی که در سن 15 سالگی کارهای او را دیدم بدین نتیجه رسیدم که در دنیای استنتاج امروز غریزه به عنوان نقطه آغاز تمام احتمالات مستحکم تر از منطق است. حال که 30 سال می گذرد همچنان قلب و روح افسانه ای مردی که با دستان و چشم هایش چنین مجموعه کارهای بی بدیلی را عرضه نموده است، مرا به عنوان دوست و کسی که چونان او به پیوند فن آوری و انسان معتقد است در مکان حل می کند و به من توانایی انسان را به اثبات می رساند." زمین گرد است و تمام اجسام الهی گردند. تما آنها بر گرد مدار های دوار و بیضی شکل می گردند. اجسام گرد دنیای کوچک ما که به دور خویش می گردند ما را به میکروکازم (دنیای صغیر) می برد. حتی چندی از اجسام بدن گردند

پس چرا باید دنباله رو افرادی باشم که به زاویه می پردازند؟

من به فلسفه گالیله معتقدم: دنیای من نیز گرد است.

وب سایت: colani.org

 

 

اولف موریتز

www.MerasDecoration.ir

 

اولف موریتز یک دانش آموخته طراحی پارچه است و از زمانی که در سال 1999 در ماربورگر تاپتنفابریک مشغول به کار شد موفقیت زیادی کسب کرده است. علاوه بر کار خلاقانه او به عنوان طراح کاغذ دیوار و پارچه، او با کلکسیونهای هماهنگ، هویت شرکتی، غرفه های طراحی در نمایشگاهها، و پروژه های معماری درگیر بوده است.

طرحهای اولف موریتز در کلکسیونهای موزه استدلیک در آمستردام، موزه کوپر-هیویت در نیویورک، و موزه منسوجات تیلبورگ به نمایش گذاشته شده است.

از سال 1971، اولف موریتز مدیر گروه انسان وهویت درآکادمی طراحی آیندهوون بوده است.

وب سایت: ulfmoritz.com

 

 

زها حدید

www.MerasDecoration.ir

 

زَها حَدید از معماران برجسته بریتانیایی (عراقیتبار) در سبک واسازی است.

در سال ۲۰۰۴ میلادی حدید نخستین زن بود که به دریافت جایزه معماری پریتزکِر نائل آمد.

 

زندگینامه

زها حدید ملیتی عراقی-بریتانیایی دارد و در تاریخ ۳۱ اکتبر ۱۹۵۰ در بغداد به دنیا آمد. مدرک ریاضیات خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت اخذ کرد و سپس برای تحصیل در مدرسه معماری لندن (AA) راهی لندن شد.

او بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه با استاد اسبق خویش رم کولهاس در دفتر معماری «OMA» به کار مشغول شد و در سال ۱۹۷۷ عضوی از آن شد.

در سال ۱۹۸۰ دفتر مستقل خود را در لندن ایجاد کرد و در همان سالها در مدرسه معماری (AA) به تدریس مشغول بود. برخی پروژههای معماری پرشگاه اسکی برگیسل در اینسبروک اتریش، از کارهای زها حدید مرکز مگی در بیمارستان ویکتوریا (۲۰۰۶)،

کرکالدی، اسکاتلند ایستگاه قطار سریعالسیر ناپل (۲۰۰۶)،

ناپل، ایتالیا ساختمان مرکزی بامو (۲۰۰۵)،

لیپزیگ، آلمان ترن هوایی (۲۰۰۷)

اینسبروک، اتریش مرکز علمی فائنو (۲۰۰۵)،

وولفسبرگ، آلمان سکوی پرش اسکی برگیسل (۲۰۰۲)،

اینسبروک، اتریش ایستگاه آتش نشانی ویترا (۱۹۹۴)،

ویل ام راین، آلمان هتل آپارتمان 5 ستاره پاسارگاد فرشته(۲۰۱۱ - ۲۰۱۷)، تهران،ایران

وب سایت: zaha-hadid.com

 

 

دیتر رمس

 

www.MerasDecoration.ir

 

دیتر رمس متولد 1932 در ویسبادن، در آلمان.

رمس در سال 1947، یک سال بعد از اینکه مدرسه را ترک کرد، نزد پدربزرگ خود، حرفه نجاری را یاد گرفت در مدرسه ویسبادن در رشته معماری ثبت نام کرد. در سال 1953فارغ التحصیل شد. در سال 1951 به یک شرکت معماری در فرانکفورت پیوست و چهار سال بعد، به عنوان طراح داخلی توسط شرکت براون استخدام شد.

ابتکار، ساخت محصول مفید، زیبایی شناختی، فهمیدن محصول، محبوبیت، صداقت، پایداری، دوام، علاقه به محیط زیست و سادگی،

ده اصلی است که ریمز برای نزدیک شدن به طراحی خوب تعریف کرده است.

www.MerasDecoration.ir

وب سایت: dieterrams.tumblr.com

 

 

هرالد گلوکلر

www.MerasDecoration.ir

هرالد گلوکلر بزرگترین طراح مد عجیب و غریب آلمان است.

او در بسیاری از حوزه ها موفق بوده است و دارای اصول منحصر به فرد خود می باشد از جمله:

"هر فردی یک شاهزاده است."

این یک عقلانیت فوق العاده است که قطعاً برای این طراح اغراق آمیز موقع طراحی کلکسیون جدید برای ماربورگرتاپتنفابریک الهام بخش بوده است.

 

وب سایت: haraldgloeoeckler.de

 

 

هادی تهرانی

www.MerasDecoration.ir

هادی تهرانی در سال 1954 در تهران متولد شد.

وی به مدت شش سال در ايران زندگي كرد و در سال 1960 به همراه خانواده‌اش به آلمان رفت. پس از گذراندن دوران دبيرستان، در سال 1977 تحصيلات خود را در رشته معماري در دانشگاه صنعتي (براونشوايك) آغاز و تا سال 1984 در اين رشته به تحصيل پرداخت. پس از آن مدتي در مدرسه‌ عالي (آخن) تدريس كرد و همزمان روي پروژه‌هاي معماري كار مي‌كرد.

او استعداد و خلاقيت فراواني در اين رشته از خود نشان مي‌داد. در سال 1991 همراه با دو تن از معماران خبره آلماني به نام (جينز بوت) و (كايريشتر) دفتر معماري (BRT) را در هامبورگ تاسيس كردند كه امروزه با 104 كارمند، به عنوان معروفترين و بهترين دفتر معماري در اروپا در حال فعاليت است.

اين دفتر در زمان تاسيس، فقط ده كارمند داشت.

امروزه طرح‌ها و پروژه‌هاي بديع و باشكوه تهراني نه تنها در شهرهاي آلمان از جمله مونيخ، كلن، فرانكفورت، هامبورگ، برلين و...

بلكه در بسياري از شهرهاي توريستي دنيا از جمله دوبي، مسكو، استانبول، رم و... به چشم مي‌‌خورد.

كارهاي او در سطح بين‌المللي، الگو و نمونه است. مردم آلمان به تهراني علاقه زيادي دارند و برايش احترام زيادي قايل هستند.

 

MerasDecor@

www.MerasDecoration.ir